In het Voorsterbos.   23 comments


imageZaterdag 26 april 2014. (Door Edwin in Nederland.)

Eerst stond mijn ouderlijk huis aan de rand van het bos met uitzicht over het weidse polderlandschap. Nog een paar jaar en dan heeft het bos het huis opgeslokt. O, ik vind het prima.

imageimage

Kon je vroeger maar een kant op wandelen, nu zijn er veel meer mogelijkheden om uren lang te wandelen. Eerst volg ik het pad dat ik 45 jaar geleden ook vaak liep, de bomen zijn ongelofelijk hard gegroeid, alles is frisgroen en bloeit. Gelukkig zijn de berken net uitgebloeid want tegen dat stuifmeel kan ik helemaal niet. Als je uit het droge Spanje komt is alles hier nu prachtig.

imageimage

Look zonder look, varens en paardebloemen zie ik. Slootjes zijn omgevormd tot romantische beekjes, ja het is hier echt mooi geworden. De meidoorn bloeit nu ook volop. Natuurmonumenten heeft 6 jaar geleden het land van 5 boeren gekocht en op ongeveer 120 hectare natuur gemaakt met moerassen en ook zijn er boompjes aangeplant.

imageimage

De paden door het nieuwe bos zijn keurig gemaaid en niet kaarsrecht. Het wandelt hier heel anders dan over de stoffige Spaanse rotspaadjes, alsof er tapijt is gelegd. Dan sta ik ineens aan het einde van het bos, een brede sloot scheidt de natuur van cultuur. Er bloeien tulpen in rechte rijen.

imageimage

Uit de sloot vliegen verschrikt vier wilde eenden op en een krakeend. Mooi want krakeenden zie je en stuk minder. Na 2 uur wandelen ben ik weer thuis. Wat fijn om nog ouders te hebben en wat fijn dat ze nu midden in het bos wonen.

image

Posted 26 april 2014 by Edwin in Geen categorie

23 responses to “In het Voorsterbos.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi!

  2. waar je ook bent, de natuur is altijd mooi,tenminste als je daar een goed ( fotograven) oog voor hebt 🙂

  3. of is het nou …fotografen?
    ja volgens mij wel anders wordt het meer gravenwerk…pfff Nederlands is niet makkelijk.

    • Heb ik ook altijd moeite mee, normaal kijkt Cokky het blog na. Dus heb ik heel deze keer onzeker gepubliceerd. Cokky is naar de prijsuitreiking van de fotografen wedstrijd in Calpe. Dus heb ik stiekem vanaf mijn iPad geblogd en het lukte ook nog redelijk. Duurde wel erg lang. Dus voor onderweg naar Spanje geen optie.

  4. En dat allemaal bij ons in de polder!!!

  5. Mooi gezegd Edwin. Het is inderdaad geweldig om je ouders nog te hebben. Doe ze de groeten. Fijne tijd in je vaderland.

  6. Soms moet je een tijdje verstoken blijven van de schoonheid van dingen om ze te leren waarderen.
    Beelden van die immense velden tulpen in alle kleuren gaan de wereld rond als uniek.

    • Mooi om een keer te zien Jef, maar ze doen het maar een week per jaar. Geef mij maar echte natuur. Prachtig groen is Nederland! Binnenkort ben ik een nachtje in Kampenhout. Gaan we het Belgische bier proberen. Dat gaat ook de wereld rond als uniek en terecht!

  7. Heerlijk als je je ouders nog hebt, geniet ervan !!

  8. Mooi! …. Ik wordt weer trots op m’n heimat! …………..

  9. Wat heerlijk dat je ouders zo mooi wonen. In een niet stedelijk gebied. Om in de ochtend wakker te worden met de geur van het bos om je heen is geweldig…

  10. Bollenvelden buiten de bollenstreek…dat moeten we eigenlijk niet hebben…fijne dagen bij je ouders.

Geef een reactie

