Terug.   8 comments


Kattenbank

Woensdagochtend 7.44 uur, 23 april 2014.

De zon komt alweer op aan een onbewolkte hemel en door een zacht windje vanuit het binnenland kan ik zo in mijn T-shirt richting de kattenbank lopen. Het is 16 graden en er geen dauw. Het is heerlijk. Loesje loopt met mij mee. De zon schijnt prachtig door de frisse groene druivenblaadjes. Iedere keer ben ik toch verrast als ik onze dennenbomen zie. Ze zijn nu 18 jaar oud en toen ik ze plantte waren ze maar 40 centimeter hoog. Toen deze den nog klein was en ik hem ging snoeien heb ik een opgaand takje laten zitten zodat hij later een dubbelstam zou krijgen. Mooi als voorgrondvulling.

Loesje-op-kattenbankRoodkopklauwier

Als ik rustig met Loesje op de kattenbank zit, zingt daar ineens de roodkopklauwier hoog in een cipres. Die zijn dus ook weer terug uit Afrika waar ze overwinteren. Wat een mooi plekje om ´s ochtend mijn koffie te drinken.

Posted 23 april 2014 by Edwin in Geen categorie

8 responses to “Terug.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Roodkopklauwier, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar een fraai vogeltje.
    Het is leuk om bomen te planten als ze nog klein zijn en er een vorm aan te geven. Voor mij geldt dat voor de avocadopit die uitgroeide tot een volwassen boom met ieder jaar toch minstens 20 mooie grote avocado’s.

  2. Weer hele mooie foto’s.

  3. Ik was vanmorgen aan de wandel met de honden en we proberen alsmaar nieuwe paadjes uit sinds we hier nu wonen. Kijken of we ook rond kunnen wandelen.
    Maar ook vanmorgen liep ik dood en kon niet verder. Dus maar weer omdraaien en terug. Zit er ineens een poes op het pad en uit de foto’s
    zag ik dat het Chico was. Gelukkig heb ik de honden altijd vast, die reageren best heftig op katten. Maar…Chico gaf geen krimp en zei in kattentaal;
    durf er eens langs te komen, ik grijp je. En die lichaamstaal was zo duidelijk dat onze grote wolfhond schrok en zich omdraaide om weg te lopen.
    Ik kon er dus niet langs. Dus toen maar het muurtje af gesprongen en een stukje door de boomgaard en zo het pad weer op.
    Maar Chico had er nog geen genoeg van en kwam ons achterna. Ben dus maar snel doorgelopen en neem voortaan maar een ander paadje.

  4. Wat een prachtige foto’s. Even dromen van de wereld daarginder.
    En bijzonder ook die bomen. Ik denk altijd dat ik degene niet zal zijn die een jonge boom groot en volwassen gaat zien, maar niets is minder waar! Wat is het voor soort?

    • “Boompje groot, plantertje dood”, dat is eigenlijk wel zo hoor. Hoewel deze parasolden (pinus pinea) al hoog is met 18 jaar kan hij wel 150 jaar oud worden en dan is hij toch nog maar heel jong, al is hij best groot.

      • Ik wou gisteren dezelfde reactie te posten , maar dacht ” nee, dat kan ik Edwin niet aandoen”.
        Alleen zeggen wij ” Boompje groot, manneke dood”
        Ik heb mijn boom, dit indachtig zijnde, onlangs geveld, al ben ik niet bijgelovig hoor.

Geef een reactie

