Breuk.   23 comments


Spaanse_stier

Woensdag 16 april 2014.

Dick-en-Ik“Elke beperking die jij tussen nu en 5 mei oploopt beschouw ik als een geschenk uit de hemel! Anders voel ik me toch een beetje het vijfde wiel aan de wagen.”, reageert mijn vriend Dick vanuit Nederland op mijn mededeling dat ik bij de dokter ben geweest. Hij overleefde een aneurysma en dat kunnen er niet veel navertellen. Sindsdien fietst hij met bètablokkers en plaspillen een stuk minder hard. Dan is onze tocht in mei van 2300 kilometer naar Spanje een flinke uitdaging, zeker als je met een volkomen gezonde, goed getrainde, slanke vriend op pad moet.
Maar ik had goed nieuws voor hem. Verleden week wilde ik onder de douche gaan en keek ik naar beneden, net boven mijn lies zag ik een bobbel die daar eerst niet zat. En gisteren bevestigde Ward, onze huisarts het: “een kleine liesbreuk, vrij hoog. Niet zwaar tillen en fiets maar gewoon met Dick naar Spanje, fietsen lijkt mij geen probleem maar houdt het in de gaten en daarna adviseer ik toch om je te laten opereren”. Daar baal ik van want ik ben nog nooit in een ziekenhuis geweest en had dat zo willen houden. Vriend Dick vind het dus niet erg. Dat begrijp ik goed. Als we samen gingen fietsen vond ik het heerlijk om hem bezorgd te vragen of hij niet was vergeten om zijn pilletjes in te nemen. Dat laat ik nu wel uit mijn hoofd. Ik hoor hem al zeggen: “en jij, je hebt toch wel een breukband om?

Posted 16 april 2014 by Edwin in Geen categorie

23 responses to “Breuk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik had dit op m’n 45 ste ,Edwin .Heb mij ervan laten opereren en nu tien jaar later speel ik nog zaalvoetbal.Normaal doen ze beide kanten want anders krijg je zeker aan de andere kant ook een breuk.Wel effe een tweetal weken rustig aan na de operatie.Groeten en suc6 ,Johan (P@@)

  2. Wat vervelend voor jullie. Beterschap en succes met het fietsen.

  3. Dick : zal ik hem volgende week eens goed laten afzien? Ik ben er dan en heb enkele nog gezondere, nog beter getrainde, nog slankere en vooral veel jongere fietsers bij! Tenminste, als hij durft !!

  4. Edwin, informeer de arts in het ziekenhuis goed waar de breuk zit, ik had vroeger een collega wielrenner die dat ook had en na de operatie fietste die ineens bij de dames

    willem en sue belgie
  5. Hé Edwin, Ben je zoveel afgevallen? Wat knap 😉 !!

    • Dat vind ik lief van je Ank! Misschien zie ik je nog bij oma Pietje op 4 mei. Ben 80 kilo, dus 7 kilo minder en dat kan je goed merken met het klimmen hier op Coll de Rates.

  6. Ik zie mijn moeder nog de breuk van mijn opa naar binnen duwen, Volgens mij heeft Dick dit ook een aantal keer meegemaakt. Hij weet dus hoe het moet!

    • Schijnt erfelijk te zijn ook! Irene heeft mij al laten zien waar ik Dick zijn rug moet masseren als het erin schiet. Nee, dat gaat helemaal goed komen op de hotelkamer 🙂

  7. Volgens mij heeft Ireen de rugkriebeltjes verzwegen. Je ligt straks iedere avond op zijn rug te krabbelen, dat is hij zo gewend. Als kind las hij voor uit eigen werk, wij zussen kriebelden dan op zijn rug. en als je dan een lamme arm kreeg stopte hij met voorlezen 🙂

    • Ja daar weet ik alles van. Vraag maar aan Steven wie de beste rugkriebeltjes kan geven. Mijn moeder was trouwens de beste, ik denk dat als ik het vraag dat ze het nog doet, dus ik ben erg goed opgeleid. Als jij er ook van houdt, 4 mei bij oma Pietje…..

  8. Ik geef je liever rugkriebeltjes dan dat ik de breuk naar binnen moet duwen. Toch bang je pijn te doen dus als ik kiezen mag !
    Liefs . Je moeder.

    • Jij gaf mij altijd lekkerste rugkriebeltjes die er waren. Ik weet het geheim hoor, je moet ze met heel veel liefde geven, dan zijn ze pas goed!
      Met een kus voor mijn moeder!
      Edwin.

  9. Tja we worden allemaal ouder, ook jij! Maar het is gelukkig niks ernstigs.

  10. Als je nooit in een ZKH heb gelegen, krijg je het al benauwd als er een keer bloed geprikt moet worden. Ik kom er elke dag en bloedprikken is onder controle, maar moet er niet aan denken om er te liggen.
    Vraag of ze een matje plaatsen, dan fiets je zo weer lekker met de jonkies mee.

    • Vandaag nog Coll de Rates op gefietst, ging goed hoor maar ik voel het wel iets. In juni zal ik verdere stappen ondernemen. In mei eerst van Nederland naar Spanje fietsen.

  11. Ik houd me aanbevolen Edwin, zie je 4 mei. Ik trek wel iets makkelijks aan 🙂

  12. Wat vervelend Edwin, zeker zo vlak voor de grote uitdaging. De confrontatie met onze leeftijd….Gelukkig kom ik in mijn werk steeds meer vitale 85+ ers tegen. Mucha fuerza!

    • Dankjewel, maar je moet het getal omdraaien hoor, ik ben bijna 58 🙂 en het gaat nog best. Gisteren gelijk als test een zwaarder stuk gefietst, dat ging ook goed. Gaat goedkomen!

Geef een reactie

