Fotorally in Calpe.   11 comments


Calpe-om-7uur28
Zondag 13 april 2014.

Ik had het kunnen weten, staan we om 6 uur ’s ochtends op de afgesproken plek te wachten, heeft de rest van de fotoclub (Vicente) zich verslapen. Of nee, niet verslapen, maar de wekker is niet afgegaan omdat hij hem op zaterdag ingesteld had en het is toch echt zondag vandaag. Al snel horen we rennende voetstappen dichterbij komen en bepakt en bezakt stappen we in de auto om naar Calpe te gaan om deel te nemen aan de fotorally.

HeavyZand-Calpe

Vicente is zijn emmertje en schepje niet vergeten. Hier wil hij een prijs mee winnen in de categorie “zand”. We doen mee voor de gezelligheid en om ervan te leren, en omdat we anders echt niet zo vroeg al op het strand van Calpe gaan staan met ons fototoestel.

Dagenraad-om-7uur4

Helemaal tevreden ben ik met die eerste ochtendfoto’s maar mijn humeur slaat al snel om als ik mijn leesbril verlies in de bosjes. En als er allerlei fotografen tevoorschijn komen die proberen hetzelfde plaatje te maken. Gelukkig vind ik mijn bril en ook met het resultaat van de volgende opdracht ben ik meer dan tevreden. We hebben tien onderwerpen om uit te kiezen zoals: gebouwen van de architect Ricardo Bofill, een ruïne en natuurlijk de Peñon d´Ifac.

SendaAgave-Calpe

Verder een verplicht en een vrij onderwerp. Er zijn twee zones aangewezen waarbinnen de foto’s gemaakt moeten worden. Eerst maken we de foto’s op het strand, dan gaan we naar een stuk bos waar ik nooit eerder geweest ben. Lastig is dat de foto niet bewerkt mag worden, dus de uitsnede moet helemaal goed zijn en de horizon moet recht, de kleur, het contrast en de verzadiging moeten kloppen. Ik ben zo gewend om op de computer kleine foutjes te corrigeren en nu kan dat niet. Aan de andere kant is het prettig, het scheelt een hoop werk later op de computer. Ach, het is eigenlijk precies zoals 20 jaar geleden met het maken van dia´s, dan kon je de horizon ook niet even rechtzetten, zo´n foto was dan gewoon mislukt.

Strekdam

Hoewel ik liever alleen op pad ga merk ik dat het leuk en leerzaam is om met een stel fotografen op stap te zijn. Om twee uur moet iedereen de geheugenkaart met 8 foto’s inleveren en daarna wordt er heel Spaans nog lang nagepraat bij een uitgebreide lunch.

Door op een van de onderstaande foto´s te klikken kom je in de serie.

Posted 13 april 2014 by Edwin in Geen categorie

11 responses to “Fotorally in Calpe.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi, heel sfeervol….. knap hoor xxx sim

  2. Prachtige foto’s en het vroege opstaan meer dan waard!

  3. Zo vroeg opstaan voor dit uitzicht en is inderdaad de moeite waard. Wederom prachtige foto’s.
    Kan het zijn jouw broer vanmorgen op radio1 was ivm vliegveld Twente?

    • Hoi Marga,

      Dat klopt, dat is mijn 2 jaar jongere broer Menno Huge, die werkt bij Natuurmonumenten. Mijn vader en ik werkten bij Staatsbosbeheer, natuur zit dus echt bij ons in de familie. Hopelijk gaat het snel wat beter met je rug. Ik ga twee keer per week naar Pilates, de oefeningen bevallen mij erg goed maar eerst moet je natuurlijk van die vervelende pijn af zijn.

  4. Taalkundig ben ik nog niet wakker zo te zien. Excuus is, dat ik wegens rugpijn de hele nacht geen oog dicht heb gedaan.

  5. Wat een prachtige foto’s!!!

  6. wij hebben je broer ook gehoord en hopen dat de bomen mogen blijven, er zijn al twee vliegvelden in de buurt,
    Zoals altijd prachtige foto’s, probeer er iedere keer wat van te leren

    • Heel vreemd dat ze daar een vliegveld willen doorzetten. Ook hier in Spanje liggen een aantal vliegvelden die nauwelijks of nooit gebruikt worden terwijl ze wel een miljoen passagiers verwachtten. Ook wij leren nog bij hoor, op het gebied van foto’s maken.

Geef een reactie

