De beste vallei.   29 comments


Coll-de-RatesPanorama

Dinsdag 8 april 2014.

Alsof ik een diepvries in fiets, zeedamp! Het is prachtig weer in Vall de Pop. Een graadje of 23 en niet veel wind. Eerst fiets ik een rondje door de vallei met de bedoeling om daarna naar Orba af te dalen, een vallei naast Vall de Pop. Maar je kunt het al voelen, het wordt snel mistiger en maar 14 graden. Ik draai om, mistflarden lijken mij achterna te komen. Dan Coll de Rates maar op.

ParcentTarbena

Halverwege stop ik. Kijk, de dikke mist komt net onze vallei niet in. De kille zeedamp doet zijn best maar kan de hoger gelegen vallei niet bereiken. Vall de Pop heeft geen directe verbinding met de Middellandse Zee. Wat normaal weleens een nadeel is omdat het bij ons in de winter een stuk kouder kan worden is nu een voordeel. Het laagste punt van de vallei ligt 170 meter boven de zee. Op 650 meter hoogte maak ik de overzichtsfoto van de vallei. Compleet zomer, met bloeiende zonneroosjes die hun naam eer aandoen vandaag.

Coll-de-Rates-Zonneroosje

De vallei is aan alle kanten omringd door een witte wolkenzee, Denia, Calpe overal mist. Benieuwd hoe het aan de andere kant van Coll de Rates is fiets ik door naar een zonnig Tarbena. Van daaruit kan je normaal Benidorm en Altea zien liggen, ook deze plaatsen zijn verdwenen onder de witte wattendeken. Zie je wel, wij wonen in de beste vallei.

Posted 8 april 2014 by Edwin in Geen categorie

29 responses to “De beste vallei.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zeker weten.
    Prachtige foto’s…
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria.

    Rijk en Ria van Eck
  2. Gelijk heb je! 

    Sent from Samsung tablet

  3. PRACHTIG!!!

    • Ja, hè.

      • Eg wel!!!

        • Wordt weer eens tijd voor een vakantie!

          • Dacht het wel!!!! Als ik dit zie en bedenk dat het zeker 10 jaar terug is, dan zou ik zo een vluchtje boeken…

            • Denk daar dan eerder aan. Cokky is nu een weekje met Leonne in Extramdura dan had ik leuk gezelschap gehad! Als je man het goed had gevonden natuurlijk 😉

              • Nou, die heeft lekker niets goed te vinden hoor. Ik ben een vrijblijvende eigengereid typje wat dat betreft! Volgende keer melden maar….Als Cokky het goed vindt natuurlijk 😉

                • Nou, daarvan moet ik wel degelijk haar toestemming hebben hoor. Ik ben een vrijblijvende eigengereid typje maar war dat betreft…. Volgende keer is vanaf 15 juni en dan blijft ze zeker 10 dagen in Nederland. Als Cokky het goed vindt natuurlijk 😦

                  • Ooooo, zou dat heerlijk zijn geweest. Op mijn verjaardag een weekje naar Spanje…. Maar het gaat hem niet worden Edwin. Ik ga in de eerste week van juni een kleine week naar Frankrijk. Alpe d’Huzes. En eind juni weer naar Frankrijk om te zingen. En ik kan niet aan de gang blijven. Misschien een keertje in het najaar…..

                    • Natuurlijk, komt goed. Wat goed dat je ook naar Alpe d’ Huzes gaat. Kan ik helemaal begrijpen!

                    • Wordt bijzonder, denk ik. Sander is sinds vorige week weer aan de chemo. Hoop dat hij in ieder geval mee kan!

                    • Laten we het hopen. Het duurt nog even, je weet het niet. Net van Rini, een vriend van ons gehoord dat er bij hem wel genezing mogelijk is terwijl ze hem eerst nog maar 2 jaar gaven. Geweldig, de tranen schoten in mijn ogen toen ik het hoorde. Toch wil hij zijn huis hier in Spanje verkopen. Komt zo een blogje aan over het huis.

                    • Wauw! Schitterende plek zeg. Als ik de hoofdprijs win….

                    • Mooi uitzicht. Het was ook prachtig weer.

  4. Mannen en concurrentie…… 🙂
    Oh ja, zo’n mooie cistus wil ik in Spanje op ons landje zetten. De plantenman op de markt lachte zich rot en vertelde me die niet te verkopen. Die moest ik uitsteken in de bergen.
    Heb je nog een concurrerend advies?

    • Hier hebben we er wel gekocht maar niet die normale. Wel met kleine bloemen. Er zijn best veel soorten. Af en toe in een tuincentrum vragen. Uitsteken is heel moeilijk in die rotsachtige grond. Ik denk dat je te weinig wortels overhoud.

  5. Volledig akkoord. Onze vallei is de beste!

    Ingrid en Dirk
  6. Ja veel mensen hebben aan de kust geen idee dat het 1km van de kust al schitterend weer is, was gisteren in centrum van Calpe bij spaanse les(totaal in de mist). Wat keken ze raar op toen ik me webcam liet zien dat het even verder het binnenland in, de zon al de hele dag scheen.!

    vandaag was prima dag in Calpe hele dag zon,bijna geen wind zie timelaps vanvandaag. http://meteocalpe.com/timelaps.php

  7. Ja aan de noord kant van de Peñon was een groot deel van de dag zeemist , aan het einde fietste ik uit een warm calpe naar moraira, waar het koud en kill was met een harde noordoostenwind. Was hier niet opgekleed in me zomerpakje dus rechtsomkeer gemaakt.

    http://sat24.com/?ir=false hier kon je het mistgebied goed zien liggen vandaag was alles ten noorden van Moraira de pineut.

  8. Edwin, dan heb je als laatste een hele lange en heerlijke afdaling gedaan. Gr Martin

    • Klopt, maar toen kwam de wind uit zee. Dus had ik wind tegen. Ik probeerde nog met een groep Belgen mee te rijden maar die gingen zo langzaam en ongeorganiseerd dat ik sneller alleen was. Ze denken dat ze Tom Boonen zijn……
      Maar goed, ik ben vaak gestopt om foto’s te maken anders was er geen blog geweest!

      Groeten, Edwin

  9. Ik heb dit rondje vorige week tegengesteld gereden, pittig hoor.

    • Klopt, ik vergeet het wel eens maar het is toch 1000 meter klimmen in 65 kilometer. Vier jaar geleden beschouwde ik dat als mijn “oefenrondje”, ach ik word ook ouder.

Geef een reactie

