Maart roert zijn staart.   3 comments


Altea-kerk

Woensdag 26 maart 2014.

Maart roert zijn staart, ook in Spanje. Als we van huis vertrekken hangen er dikke wolken in het dal en het waait hard. In Altea schijnt de zon. We drinken koffie binnen in een bar omdat het zo waait maar een uurtje later gaat de wind opeens liggen.

Strand-AlteaAltea-bij-zee

Het is heerlijk rustig op het strand en we zitten een poosje op de keien, te luisteren naar het rustgevende gerol van de kiezelstenen als de golven af- en aanrollen. Ik heb mijn fleecejack aan en verwonder me over de luchtige kleding van sommige toeristen: korte broeken, dames in dunne zomerjurkjes. Over de smalle trapstraatjes lopen we omhoog naar het sfeervolle pleintje bij de kerk. In de verte hangen donkere wolken. Het blauwe koepeltje en de kerktoren zijn hét herkenningspunt van Altea.

Altea-kerk-binnen

De binnenkant van de kerk is prachtig, met veel beelden en beschilderingen. Als we weer buiten lopen vallen er opeens een paar druppels regen, dat is een goed excuus voor de dames om te schuilen in één van de vele winkeltjes. De zon komt al gauw weer terug dus ik lok ze weer naar buiten en we lopen terug naar de boulevard, voor de lunch.

Altea-huisAltea-Maria

Na een bord gefrituurde visjes en een heerlijke pizza is het buiten weer volop zomer geworden en toch willen ze weer even een paar winkels in, dat snap ik dan niet. Maar goed, ze zijn weer snel terug, met lege handen, en we rijden weer naar huis. Daar zitten we afwisselend buiten en op het overdekte terras, en horen in de verte zelfs een paar klappen onweer. Om half zes maak ik de kachel aan. Het was vandaag even lente, zomer en herfst maar we hebben heerlijk buiten gelopen en aan zee gezeten.

Posted 26 maart 2014 by Edwin in Geen categorie

3 responses to “Maart roert zijn staart.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige foto’s!!

  2. Ik kreeg vandaag precies dezelfde foto van het kerkje in Altea toegestuurd van mijn zus. Zus, zwager en moeder liepen daar vandaag ook rond. Ben je ze niet tegengekomen?

Geef een reactie

