Winterkleding.   12 comments


Fietsen-Spanje

Zondag 23 maart 2014.

Rare jongens die Spanjaarden, ze blijven mij verbazen. Het is 10 graden als ik ´s ochtends om 8.00 met groep B vertrek bij de kerk in Xaló. De mannen zijn volledig in winterkleding, dikke jassen en handschoenen met vingers. Ik ben in zomerkleding, goed ik heb wel mijn mouwtjes aan en een windstopper. Ze fietsen zo vreselijk langzaam, dat kan ook niet anders met die kleding, dat ik het koud krijg maar dankzij mijn cameraatje krijg ik het warm. Ik fiets heerlijk hard de eerste berg op en wacht zeker 3 minuten op de groep. Om foto´s te maken kan ik mij rustig van de groep afzonderen. Zonder fototoestel kan je dat niet maken, dan ben je geen sociale rijder, nu wordt het juist gewaardeerd dat ik mij inspan om mooie foto´s te maken van de groep.

Cabo-de-La-NaoCarro

Ook als de temperatuur oploopt tot over de 20 graden blijft alle kleding aan, er wordt gepuft en geklaagd en het tempo zakt, dat kan ook niet anders. Boven op de Montgo wacht ik 5 minuten en maak ik de laatste groepsfoto. Het is 22 graden, ik in zomerkleding en Pepe in volledige wintertenue. Onzinnig, denk ik nog….

Temp op  23-3-2014Montgo-groep-B

Maar als ik een paar uur thuis ben begin ik te niezen, mijn neus loopt: verkouden? Tja, als je overal steeds 5 minuten staat af te koelen dan vat je snel kou. Nee, ik ga het ze niet zeggen dat ik verkouden ben geworden want ik had natuurlijk veel te weinig kleding aan. Spanjaarden hebben altijd gelijk.

Posted 23 maart 2014 by Edwin in Geen categorie

12 responses to “Winterkleding.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Edwin, wij hebben vandaag onze 1e spaanse km gemaakt. Toen wij op de fiets zaten was het al 19 gr, mmmm heerlijk in zomerkleding. Er stond wel een harde wind maar oke dat hebben we er wel voor over. Toen we vanmorgen uit Rotterdam vertrokken was het bewolkt en regenachtig. We zien uit naar de rest van de week. Gr Martin

  2. Het zweet breekt bij me uit als ik ze zo zie staan en helemaal als ik voorbij die gekke spanjaarden fiets.
    Ben blij dat ik een flexibele Hollander ben.
    Groeten

    • Ik kan er ook slecht tegen. Bij de Spanjaarden van groep A gaat het er ook een stuk professioneler aan toe. Afgelopen woensdag reden die naar Benissiva en weer terug, 80 km, en kwamen terug met een gemiddelde van 31! Dat gaat mij nooit meer lukken. Het blijft dus groep B.

  3. Maar, eerlijk is eerlijk, de foto’s zijn weer mooi geworden.

    Yvonne Niezink
  4. Edwin, je weet toch wel dat kou vatten niet kan, Je wordt besmet. Iedereen die het gisteren koud heeft gehad, zou dan nu verkouden moeten zijn!!!!

    • Klopt, maar hier in Spanje houden ze hardnekkig vol dat het door de kou komt. Het is trouwens alweer over, ik denk toch dat het een allergieaanval is geweest van het een of ander.

  5. Gisteren rond 12.00 u kwam ik jullie tegen bij de spoorwegovergang van La Xara richting Javea je reed voorop maar er zat weinig lach op je gezicht, begrijp nu waarom ha ha

    • Ze zijn zo vreselijk langzaam, maar goed, als ik alleen ga kan ik in mijn eigen tempo fietsen. Zondag is een clubdag. Ik had je trouwens niet gezien. Ging ik toch nog te hard!

  6. Fout ! dat was ik die hard ging. Fiets eigenlijk altijd aleen, ga weg wanneer het mij uit kom, bedenk mijn eigen route, stop wanneer ik wil. Ben me zelf zonder aanpassingen. Geweldig. Rij op een Willier Trestina Grand Tourismo de winter door van oktober tm nu gaan vrijdag terug naar Nl gr uit Javea

Geef een reactie

