Clivia.   6 comments


Clivia

Zondagochtend 9 maart 2014.

Hij heeft de hele winter op een beschut plekje buiten gestaan, een beetje vergeten, eigenlijk had hij verpot moeten worden maar dat was er nog niet van gekomen. De Clivia is blijkbaar bestand tegen wat verwaarlozing, opeens zagen we dat hij staat te bloeien. Dus hebben we hem gauw op een ereplaatsje gezet.

Het is behoorlijk bewolkt en er staan een windje, gisteren was een zonnige dag met weinig wind, het werd 18,4 graden.

Posted 9 maart 2014 by Edwin in Geen categorie

6 responses to “Clivia.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zag ik de foto van de Clivia, dacht ik: als hij daar zo mooi bloeit kan ik misschien wel tips vragen over de verzorging. In Spanje heb ik er eens tuk of tien in de volle grond maar… bloeien. Niets daar van. Na het lezen van de tekst denk ik dat mijn vragen onbeantwoord zouden blijven. Natuurlijk wel weer een prachtige foto. Met groet Ton

  2. Een clivia komt juist door verwaarlozing in de winter in bloei. Waarschijnlijk hebben ze het te goed in de volle grond. Hoewel het in Spanje wel een droge winter is geweest.

    Henk en Riet.
  3. Net terug van weekje Baix Ebre. De clivia met drie grote knoppen achtergelaten, in een gemetselde plantenbak tegen het huis op een plek waar we zelden aandacht voor hebben. Een vergeten hoekje. Ongetwijfeld door de oude Paco daar eens neergezet. Na zijn vertrek vier jaar verwaarloosd, afgelopen drie jaar door ons verwaarloosd. Nu weet ik dat ik daarmee door moet gaan.

Geef een reactie

