Azahar.   2 comments


Xalo-Lliber

Vrijdag 7 maart 2014.

“Azahar”, zeg ik tegen Patrick en laat hem en de anderen Fransen ruiken aan de bloeiende oranjebloesem. “De bloem, betekent dat in het Arabisch.”, zegt hij.

AzaharBenidoleig

Dit is een leuke Franse ploeg fietsers en met Patrick erbij is het helemaal prettig omdat de Belg veel talen spreekt. De eerste keer was ik al prettig verrast omdat hij mij in het Spaans aansprak maar al heel snel kwam ik erachter dat hij ook Nederlands heeft geleerd omdat hij met een Vlaamse vrouw is getrouwd. Ook heel bijzonder, want zij is boer en heeft 400 Limousinkoeien. Hij is radioloog en spreekt ook Engels, Duits en redelijk Arabisch. “Dat is echt moeilijk om te leren, na 7 jaar studeren was ik net zover als na 1 jaar met Spaans.” Hij is een echt talenwonder, ik niet maar na 7 dagen studeren zeg ik nu iedere keer als de Fransen “merci” zeggen: “Avec plaisir!”

Klik hier voor alle foto´s.

Posted 8 maart 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Azahar.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ipv avec plaisir kun je ook il n’y a pas de quoi of de rien zeggen. Leuk dan om hun reactie te zien

    • Helaas dat “Rien” bleef er met een Spaanse r uitkomen. En vergeleken met het Spaans moet ik mijn mond wel heel erg vervormen om Rien eruit te krijgen. “Avec plaisir” blijft het dus!

Geef een reactie

