Sinaasappelen!   4 comments


Campell

Dinsdag 4 maart 2014.

Ineens begrijp ik de Fransman, het woord oranges herken ik en foto! Soms is het best lastig want ik spreek geen Frans en de meeste Fransen geen Engels. Maar ze willen op de foto in een sinaasappelboomgaard. Voor mij is het al zo normaal dat er sinaasappelbomen bestaan dat ik wel eens vergeet dat als je uit noordelijke gebieden komt sinaasappels aan bomen juist heel bijzonder zijn. Dus maak ik eerst een groepsfoto en zet dan iedereen nog apart op de foto met een sinaasappelboom.

OrangesMurla

Halverwege van de 75 kilometer route, houden we pauze in Murla. Ik klap het tafeltje uit, ze krijgen koffie uit plastic bekertjes, een paar koekjes en wat chocolade en na 15 minuten zijn we weer op pad. Totaal anders dan de Spanjaarden gewend zijn, de lol van een almuerzo met wat wijn en bier ontbreekt bij de Fransen. Jammer voor de Fransen vind ik, want sinds ik niet zo fanatiek meer fiets is een goede almuerzo het hoofddoel van een lange fietstocht geworden.

Middelandsezee

We rijden verder met de sterke groep over Campell om daar van het uitzicht te genieten, Mediterranee roepen ze, zo blauw, zo blauw denk ik er achteraan. Als we terug zijn zeggen ze “a demain”, door Mart Smeets en De Avondetappe herken ik die woorden ook. Ze vergissen zich want morgen hebben we een rustdag en weetje wat ik dan ga doen? Een flink stuk fietsen.

Posted 4 maart 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Sinaasappelen!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Edwin, weer mooie foto’s en leuke verhalen.
    Hier was t vandaag ook goed fietsweer, maar met ca 5 a 6 graden best fris op de fiets van Hellevoetsluis naar de Europoort heen en weer.

    Rob en Conny de Roos
  2. Leuk, die verhaaltjes. Net niet té lang, zodat de aandacht zou kunnen verslappen, maar wel zo lang, dat ’t interressant blijft en bijzonder. En mooie foto’s.

    Yvonne Niezink
    • Dankjewel, het is soms best moeilijk op een verhaaltje te maken. Soms is het ook lastig om het kort te houden en soms vallen de foto’s tegen. Maar we doen ons best!

Geef een reactie

