Onderhoud.   7 comments


Parcent

Woensdag 19 februari 2014 (door Cokky).

bancalNa een bezoek aan de tandarts en de leesbrillendokter ben ik weer helemaal fris en fruitig. Ik kan weer kauwen en kijken. En na de herfstachtige dag van gisteren met wind en een maximim temperatuur van 13 graden, werd het vanmiddag opeens weer lente: zon, geen wind, 18 graden. De vogeltjes zingen, de bloemetjes bloeien. Goed weer om nog even een stukje te lopen van de wandeling die ik afgelopen vrijdag gedaan heb: van Alcalali naar Parcent en terug langs de andere kant. Een mooie route over landweggetjes en kleine paadjes, tussen amandel- en sinaasappelboomgaarden door, met in Parcent en Alcalali genoeg mogelijkheden om ergens neer te strijken voor een hapje en een drankje. De route is ongeveer 7 kilometer lang en zo goed als vlak, het zwaarste deel is in Parcent, omhoog langs de kerk. Het is rustig onderweg, een enkele boer is aan het snoeien. Het gaat me aan het hart, die takken met verleppende amandelbloesem eraan die op de grond liggen, de boom op het mooiste moment gesnoeid. Maar ja, alles heeft zijn onderhoud nodig.

Podando

Posted 19 februari 2014 by Edwin in Geen categorie

7 responses to “Onderhoud.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cokky,

    Waarom worden de amandelbomen nu gesnoeid bij bloei, en niet ervoor ?

  2. Dat is denk ik een goeie vraag voor Edwin !

  3. Edwin, dank je wel voor je antwoord gisteren over de spechtenkast. Het is een bonte spechtenkast, dus gaan we die meenemen.
    Ik heb nog een andere vraag: In de tuin van het huis wat we gaan huren zagen we nesten van processierupsen. Wij hebben daar de verhuurder op gewezen. Maar kun jij ons vertellen wat we eraan moeten doen als we die aantreffen? Wij hebben honden en daar is het ook niet goed voor heb ik gelezen. Alvast bedankt!

    • Processierupsen zijn vreselijk. Voor honden nog meer dan katten. Ik bespuit de nesten. Maar de dennenbomen worden ieder jaar hoger. Nu bespuit ik ze vanaf de ladder. Zien we een rijtje rupsen lopen dan giet ik er een beetje benzine over, niet aansteken! Ze zijn dan onmiddellijk dood. Ik heb ook vallen gekocht met lokstof om de vlinders te vangen maar ik vergeet ze steeds om op te hangen in het voorjaar als de vlinders hun eitjes leggen in de dennenbomen. Natuurlijk direct naar de dierenarts als je iets ziet aan de honden.

      Groeten, nog steeds uit Nederland,

      Edwin.

      • Dank je wel Edwin.
        Hoop dat het goed gaat met je vader.
        Wellicht komen we elkaar een keer tegen in Jalon.

        • Voor iemand van bijna 87 gaat het ongelofelijk voorspoedig. Vandaag wordt er een bed bezorgd en dan mag hij zaterdag naar huis. Dan komt de thuiszorg hem 1 keer per dag helpen. Hij heeft geen koorts gekregen en ook de wond ziet er prachtig uit. Allemaal heel voorspoedig. Ik ga 30 maart naar zijn verjaardag. Hij wil heel graag naar een visrestaurant in Urk.

          Tot ziens in Spanje.

Geef een reactie

