In Nederland.   25 comments


zwam

Dinsdag 11 februari 2014 (door Edwin).

Net met de hakken over de sloot, 47 jaar geleden sprong ik over hetzelfde slootje in het Voorsterbos. Het bos is mooi geworden, de bomen oud net als mijn ouders. Hier zwommen ze het kanaal over om van de camping naar ons huis te lopen. Nu schuifelt mijn moeder met een rollator door het huis en ligt mijn vader in het ziekenhuis. Donderdag wordt hij eindelijk geopereerd, eigenlijk een maand te laat, echt sterk is hij niet en bijna 87. Fijn dat ik alle tijd van de wereld heb om hier te zijn. Af en toe schijnt de zon, soms valt er een buitje. De slootjes naar de Zwolse vaart stromen flink. Als kind had ik een vooruitziende blik, niets leuker om een duiker met wat rotzooi dicht te stoppen om te kijken hoe snel het water omhoog kwam. Nu heeft Natuurmonumenten de duikers permanent dicht gestopt waardoor er een prachtig moerasachtig bos ontstaat. Er zijn kronkelige paadjes gemaakt.

groen

Vanuit mijn ouderlijke huis kan ik zomaar drie uur door het bos op de voormalige zeebodem wandelen. Op de elzenkatjes na bloeit er nog niets. Nou ja, het mos is prachtig groen, ook mooi maar vergeleken met Spanje heeft alles hier iets treurigs. Het bruine water in de vaart, de kale bomen en mijn vader in het ziekenhuis.

 

Door op een van de onderstaande foto’s te klikken kom je in de serie terecht.

Posted 12 februari 2014 by Edwin in Geen categorie

25 responses to “In Nederland.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Aan de foto’s ligt het niet , die zijn wat treurig maar zoals altijd mooi.
    Heel spannende dagen , nogmaals Toi, Toi, Toi , vertrouwen dat het goed komt.
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria.

    Rijk en Ria van Eck
  2. Om met Gareth te spreken Edwin…. Good Luck morgen en veel sterkte.

  3. Sterkte morgen Edwin met je paps..

  4. Mooie foto’s. Sterkte morgen.

  5. Hallo Edwin
    Vanuit Someren heel veel sterkte toegewenst ,en dat de operatie van je vader goed moge verlopen,

    Riny en Bertha Berkers

  6. edwin,
    Ook vanuit de polder van Nieuwenhoorn bij Hellevoetsluis veel sterkte!
    Conny en rob de roos

    Rob en Conny de Roos
  7. Lieve Edwin, veel sterkte morgen. We denken aan jullie alledrie.
    Simone en Henk

  8. Heel veel sterkte morgen met je vader!!Groetjes Piet en Petra

    • Dankjewel Petra. Samen met mijn broer en moeder wachten we morgen het telefoontje af wanneer we naar het ziekenhuishuis kunnen gaan. Als je bijna 87 bent is het natuurlijk erg zwaar.

  9. Je foto’s spreken voor zich, heel veel sterkte gewenst !!! Carine

  10. Heel veel sterkte morgen Edwin. Wat fijn dat je er voor je ouders kunt zijn!

    • Dankjewel. Ja, dat is wel het voordeel van veel vrije tijd. Als het goed gaat met mijn vader ga ik vrijdag naar een bruiloft in Katwijk. Gelukkig heb ik ook nog een lieve broer.

  11. Heel veel sterkte morgen!

  12. Sterkte vandaag voor jou en je familie en het allerbeste met je vader.

  13. Mooi geschreven Edwin. Deze fase in ons leven als we onze ouders nog hebben en zelf niet meer piep zijn, roept herinneringen op, confronteert en doet beseffen hoe kwetsbaar we zijn.
    Sterkte!

Geef een reactie

