Fietsvoer.   12 comments


Pasta-bici2

Vrijdag 31 januari 2014.

Pasta-bici1“Wat eten we vandaag?” In de loop van de middag begin ik al trek te krijgen in mijn avondeten. Het gaat goed, ik ben al vier kilo afgevallen en ik heb dit jaar al 805 kilometer gefietst. Geen snoep, geen toetjes, en wat minder eten, en het werkt: ik ben slanker aan het worden en ik word weer wat sterker. Ik ga twee keer per week naar Pilates en dat is goed te merken aan mijn buikspieren en aan mijn rug. Maar goed, ik heb wel honger. “Pasta” is het antwoord, maar daar schiet ik niet zoveel mee op. Is dat lasagne, spaghetti, of macaroni? Met broccoli, met spinazie, of met tomatensaus? “Wacht maar af”, zegt ze. Wielrenners eten veel pasta, lekker koolhydraten stapelen voor de inspanning van de volgende etappe. Ik eet het liefst gewoon elleboogjesmacaroni, met smac en tomatensaus en kaas, zoals mijn moeder dat maakt. Maar als ik zie wat Cokky nu voor me in petto heeft ben ik blij verrast: zeker weten, hier ga ik hard van fietsen.

Posted 31 januari 2014 by Edwin in Geen categorie

12 responses to “Fietsvoer.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fantastisch, op deze bodem kun je inderdaad goed fietsen, heel leuk

  2. Hahahahaha… Helemaal aan jou besteed. Wat lief van Cokky.

  3. Niks smac, niks tomatensaus, niks kaas.
    Witte elleboogjes, je mag zelfs die fietsjes verkiezen en zoveel je maar op kan.

  4. Nee, dat is wat een renner nodig heeft om de dag goed door te komen! Koolhydraten, geen vetten.
    Ik wil van jou weer een gepasioneerd renner maken.
    Zeg nou nog dat ik streng ben.

    • Het gaat de goede kant op Jef, ik ben weer redelijk op gewicht en begin weer wat sterker te worden maar ik ga volgende week naar Nederland dus dan is het een tijdje gedaan met het fietsen. Bedankt voor de goede bedoelingen.

  5. Maar met Pilates kan je toch wel doorgaan?
    Ga ik ook doen als ik wat meer tijd over heb, want nu blijft het constant, maar drie kilo eraf zou ook voor mij goed zijn.
    Goeie vlucht toegewenst.

    • Dat goede voornemen heb ik altijd maar ik weet uit ervaring dat ik na 5 minuten oefenen het al wel genoeg vind. Eigenlijk heb ik heel de instructeur niet nodig maar alleen is het mij nog nooit gelukt om een uur lang oefeningen te doen. Hetzelfde heb ik met binnen fietsen “op de rollen” Nee, ik heb echt een stok achter de deur nodig. En ik ben 4 kilo kwijt, geen 3 🙂

  6. Er is vast nog wel ergens een fiets om tegen de wind in te trappen in de polder.
    Sterkte en hartelijke groeten Elly LS

Geef een reactie

