Coll de Rates.   12 comments


Coll-de-Rates

Woensdag 29 januari 2014.

De zon laat zich vandaag maar heel even zien en zorgt voor alweer een mooie zonsondergang. Precies op het laagste punt is Coll de Rates. De pas ligt op 626 meter boven de zeespiegel. Ik doe er tegenwoordig 29 minuten over om de 6,5 kilometer vanaf Parcent omhoog te fietsen.
Gisteren was er ook veel wind en vanmorgen ook tot een uur 11, daarna was er nog maar weinig wind. De temperatuur bleef steken bij 15,2 graden.

Posted 29 januari 2014 by Edwin in Geen categorie

12 responses to “Coll de Rates.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ooit ga ik dat ding ook opfietsen.

  2. Edwin is die 29 minuten inclusief de tijd dat je onderweg stopt om die mooie foto’ s te maken?
    willem

  3. Je bent precies weer meer aan’t fietsen geraakt de laatste tijd??

    • Klopt, bijna 800 kilometer dit jaar. Helaas ga ik in februari vrij lang naar Nederland en komen daarna de Franse wielertoeristen 2 weken waar ik de volgauto voor ga rijden. Ik probeer het weer op te pakken maar die onderbrekingen maken het wel moeilijk.

  4. Hola, wij zijn 2 Belgen en hebben hier ook een vakantiehuisje in jalon,nl in valle de paraiso,wij zijn hier nu ook op dit moment en inderdaad af en toe fietsen wij ook naar coll de rates,best een korte,toch stevige hebben we niet in Vlaanderen maar altijd content om boven aan coll de rates te geraken maar toch hebben we wat meer tijd nodig,we trainen niet genoeg zekers?groetjes chris en greet

    • Trainen is natuurlijk heel belangrijk maar ook uw gewicht. Ooit heb ik eens een tocht van 200 kilometer gereden in de Pyreneeën, met dat hoogte verschil berekende de pc dat 1 kg minder gewicht 10 minuten sneller is. Nu is Coll de Rates maar heel kort, toch is het funest als men b.v. 7 kilo te zwaar is bij het klimmen.

  5. Goh, wat een prachtige zonsondergang. Hier in Frankrijk gebeurt dat misschien op zo’n manier twee keer per jaar en dan moet ik ook nog mijn stinkende best doen om hem er goed op te krijgen. Heb het al eens eerder gezegd, als je de foto 180 graden draait, op z’n kop zet, dan krijg je een heel apart effect.
    Hartelijke groet

Geef een reactie

