Genieten.   16 comments


Tarbena-Panorama-001

Zondag 26 januari 2014.

Dit is genieten, dit is vreselijk genieten, in januari 8 kilometer afdalen in zomerpakje. Dat ik het zo naar mijn zin heb kan natuurlijk ook komen door de 2 glaasjes wijn en de carajillo met een beetje rum bij de bocadillo. O, natuurlijk we kregen na afloop van de almuerzo ook nog een dessertwijntje van het huis.

Can-Pinet-TarbenaCarajillos-cremat

In ieder geval gaat het afdalen fantastisch. Groep B begint aspiraties te krijgen want na een een opwarmrondje beklimmen we zowaar Coll de Rates. Als we om 8.30 uur bij de kerk in Xalo vertrekken is het onbewolkt, windstil en maar 5 graden. Mijn Spaanse clubgenoten zijn aangekleed alsof ze in Nederland gaan fietsen, dikke thermokleding, bivakmutsen onder de fietshelm en handschoenen met vingers.

CalpeNaar-Benissa

Tarbena is deze keer het hoogste punt in de route en als we om 11uur aan de afdaling beginnen kan ik mij omtoveren in zomerpakje en beneden aan de Middellandse Zee kan ook mijn windstopper uit. De Spanjaarden kunnen niets uitdoen. Het is 22 graden, de amandelbomen bloeien en Pepe legt bijna het loodje op klim van Calpe naar Benissa. “Veel te warm”, verzucht hij. Zeker weten dat ze als het volgende week ook zulk weer is precies hetzelfde gekleed aan de start komen, het is ten slotte winter, ook aan de Costa Blanca.

Buik-Manolo
Manolo zal nog veel meer moeten fietsen wil zijn buik wat minder worden. Voorlopig is hij er trots op.

Posted 26 januari 2014 by Edwin in Geen categorie

16 responses to “Genieten.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stikjaloers zijn we hier! Deze morgen ook gaan rijden, het was fris met een pittige wind! Binnen 4 weken komen we naar Calpe, kunnen wij ergens dit weer reserveren! Leuk fietsen en nadien een terrasje doen in het zonnetje, meer hoeft dat echt niet te zijn!

    • Ook hier is een dag als vandaag met 23 graden en heel weinig wind een uitzondering, hoor. Maar het is vreselijk genieten, ook voor mij, om in januari in zomerkleding te kunnen fietsen. Morgen schijnt als weer een stuk minder warm te worden. Natuurlijk is het wel een stuk beter dan in België. Hopelijk treffen jullie ook mooie dagen!

  2. Ik lees al je verhalen met heel veel plezier.

  3. Ook wij lezen iedere dag en genieten zo een beetje mee

    Rob en Conny de Roos
    • Dankejewel! Het blog is best veel werk, vaak 2, soms 3 uur jullie reactie geeft weer een stimulans om het vol te houden. Dit wordt het 7de jaar. Groeten uit Spanje!

  4. Hier op de camping / Vall Laguar was het vandaag ook genieten. Kon helaas niet fietsen omdat m’n banden te zacht zijn en ik me een slag in de rondte heb gezocht naar de verloopnippel om ze te kunnen oppompen. Morgen gauw eentje kopen. De wind trekt hier nu trouwens behoorlijk aan.
    Groeten uit Campell. .

  5. Ook ik lees je verhalen en bekijk je foto’s iedere dag met veel plezier. Op dit moment hagelt het hier in Amsterdam. Binnenkort ga ik een keer in de buurt van Denia kijken. Het ziet er prachtig uit.

    • Na 14 jaar hier permanent te wonen valt het mij toch nog steeds op hoe prachtig de omgeving is. Gisteren fietste ik Coll de Rates op, met een prachtig uitzicht op Parcent en toen ik boven was kon je 90 kilometer verder in zee Formentera zien liggen en ook Ibiza. De afwisseling in landschap en natuur is echt geweldig.

  6. Lijkt me fantastisch om daar te rennen, vooral in de ochtenden. Prachtige foto’s weer. Heb vannacht gedroomd dat ik tussen al die bloeiende bomen aan het rennen

    Regina van Geene
    • Inderdaad er zijn mooie routes gevinden. Vooral als je van bergrennen houdt. Dat is hier helemaal in. Aankomende zondag weer een tocht in Lliber. Wij zullen er verslag van doen.

  7. edwin, hoe lang bloeien die amandelbomen ongeveer.
    wij komen 6 februari naar llossa hopenlijk staan ze dan nog in bloei?
    gr willem en Susan

    • Volgens mij wel. Hangt een van het weer af maar ik denk dat het hier dan op zijn hoogtepunt is. Ik ben dan in Nedrland, dus komen we elkaar onderweg niet tegen, helaas.

  8. Ook ik lees dagelijks jullie mooie en informatieve Blog. Soms zelfs meerdere malen per dag en ook op Twitter. Het geeft mij een indruk van de dagelijkse gang van zaken in de Jalon vallei, de enige plek in Spanje die ik een beetje ken en waar ik regelmatig kom. Ik heb er Familie wonen.
    Tevens is het een grote bron van informatie over van alles en nog wat van mooie, interessante plekjes, tot aan de evenementen en markten. Niet te vergeten de mooie wandelingen, en nog veel meer.
    De zoek functie is een bron van informatie. en zo kan ik nog wel even door gaan met superlatieven.
    De tijd die jullie investeren wordt zeker gewaardeerd hier.

    William vd Bliek
    • Bedankt! Oeff, ik had gisteren even een inzinking op blog gebied. Dan ben ik bezig in een mooi boek en dan vergeet ik het blog! Per dag worden er wel 1000 pagina’s bekeken en dat geeft ook aan dat het blog gewaardeerd wordt. Weetje, ik ga direct een ochtendfoto maken. Want de zon komt op aan een totaal onbewolkte hemel…….

Geef een reactie

