Leuk rondje op de fiets.   4 comments


Benissa-kust-Panorama

Vrijdag 24 januari 2014.

“Prachtig, zo bij de Middellandse Zee”, zegt de man tegen zijn gezelschap. Ik hoor hem verder vertellen: wat genieten deze mensen van het prachtige weer. Mijn fietscomputer geeft 22 graden aan, in Moraira is er nauwelijks wind. De palmen, de blauwe zee. Halverwege mijn tochtje ben ik gestopt voor een kop koffie op een terrasje aan de zee. Een solotochtje dus maak onderweg wat foto´s voor het blog.

Klaverzuring-SpanjeRio-Rau

Het bijzondere van deze plek en het klimaat realiseer ik mij pas als een Nederlands ouder echtpaar met waarschijnlijk hun zoon en schoondochter naast mij aan een tafeltje gaan zitten. Wat genieten deze mensen van Spanje. Na een praatje maak ik een foto van hen en zij van mij. Een leuke ontmoeting.

MorairaMoraira-Orbea

Na 14 jaar is het voor mij allemaal normaal geworden, het weer is prima en als ik om 12.00 uur zou zijn vertrokken had ik in zomerpakje gekund. Nu fiets ik net als alle Spanjaarden in winterkleren. Dat is op de terugweg natuurlijk veel te warm. O, wat zou ik graag onze vrienden nu hiervan laten meegenieten. Het gaat volgens de weersverwachting een prachtig zonnig weekend worden met temperaturen rond de 20 graden.

AmandelbloesemNabij-Moraira

Heel de terugweg denk ik aan onze vriendin Irene maar die zit midden in een verkiezingscampagne en aan Dick. Als hij nu morgen zou kunnen komen en dan maandagochtend weer naar huis, dan kunnen we samen een stuk fietsen, vissersbootjes kijken in de haven van Denia of in Calpe, even op een terrasje zitten. Als ik thuis ben en het hem vraagt krijg ik al snel antwoord. Nee, hij moet werken, een verslag maken over een boottochtje maar dan op een reddingsboot op de Noordzee, ook leuk maar toch niet helemaal hetzelfde.

Posted 24 januari 2014 by Edwin in Geen categorie

4 responses to “Leuk rondje op de fiets.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een leuk zonnig verslag met prachtige foto’s. Geniet maar van het klimaat, de omgeving , van alle planten en bloemen en de leuke ontmoetingen.
    Veel liefs!

    • Fijn dat jullie zo meegenieten. Het was vandaag een bijzonder fijne dag met een leuke ontmoeting. En jullie weren dat ik altijd graag een praatje maak. Liefs en een kus uit Spanje.

  2. Alleen al het feit dat je in deze zonnige omstandigheden aan ons denkt, maakt dat wij met je meegenieten! Lieve kus, Irene

Geef een reactie

