Zo zit je goed op een racefiets.   2 comments


Test

Dinsdag 14 januari 2014.

Fietsen, bij mij helpt het overal tegen. Als ik verkouden ben een mijn neus zit dicht, op de fiets is hij zo weer open. (Het beste is om dan alleen te fietsen.) Maar ook als ik somber gestemd ben is fietsen de remedie. Na 70 kilometer voel ik mij een stuk beter. Toch is het nog prettiger als je dan goed op je fiets zit. Remoli, die na een jaar of vijf  weer wil gaan fietsen, is vol lof over Jose. In Denia bekijkt hij of je goed op je fiets zit.

Schoenplaatjes-monterenFietstest

Jose-en-mijn-zadelDe oude fiets van Manolo die Remoli wilde kopen werd daar direct afgekeurd, onmogelijk goed voor hem af te stellen. Bij mij is het niet zo erg want 15 jaar geleden ben ik in Nederland al eens nauwkeurig opgemeten. Toch leek het mij nuttig om eens naar mijn houding op de fiets te laten kijken. Net als vroeger meten ze bij Body Design in Denia alles op maar de toegevoegde waarde is dat ze kijken hoe je fietst. Zelf dacht ik altijd dat mijn linkerbeen sterker was maar beide benen zijn precies even sterk. Ik zit wel veel te ver voorover dus Jose zet de handgrepen op mijn stuur omhoog. Mijn zadel moet wat naar voren en blijkt scheef te staan. Daar is niets aan te doe,n er moet een nieuw zadel op. Doe maar zeg ik, maar bij Body Design verkopen ze niets, alleen maar schoenen van één merk. Misschien wel zo prettig eigenlijk. Eindelijk worden mijn schoenplaatjes goed onder de fietsschoen gezet. Met een opvulling zodat mijn voeten recht op de pedalen staan. Uit de test blijkt dat als ik op een andere manier trap ik een stuk sterker ben en dat ik de gewoonte heb om 1 schouder lager te houden. Ook moet ik veel meer rek- en strekoefeningen moet doen. Goedkoop is het niet, de kosten zijn 150 euro maar dan weet je wel dat je fantastisch op je fiets zit.

Posted 14 januari 2014 by Edwin in Geen categorie

2 responses to “Zo zit je goed op een racefiets.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Edwin, goede actie. Knap he dat zoveel kunnen meten, ik heb het bij BikeMedical laten doen. Ik heb het plaatje met de gegevens toevallig afgelopen weekend opgezocht omdat we in maart bij Patrick geboekt hebben. Dat heb ik de vorige keren ook gedaan, gegevens gemaild en toen we aankwamen in Calpe stond de fiets met de juiste afstelling klaar.

    • Ja, dat is heel erg prettig, ook om te weten. Tussen mijn schoenplaatjes zitten nu een opvullingen zodat mijn voeten recht op de pedaal staan. Her zadel was aan vervanging toe, stond scheef naar 1 kant, dus ik heb net een nieuwe gekocht. En ze hebben mij wat rechter op gezet en nog een paar dingen besproken. Ik hield mijn hiel bij het klimmen of zwaar trappen te veel naar beneden, daar let ik nu ook op. Altijd nuttig om te doen, ook al denk je dat je goed op je fiets zit.

      Groeten, Edwin.

Geef een reactie

