Dagje vrijwilligerswerk.   11 comments


Castell-de-Aixa

Zaterdag 28 december 2013.

Zo vreselijk oud is dit pad, de Romeinen hebben hier nog gelopen en eeuwen lang trokken boeren met ezels omhoog naar de smalle landbouwterrasen. Na een paar uur flink zweten met de bosmaaier heb ik de zware machine om de nek van Marcos gehangen. Nu raap ik de losse stenen van het ezelpaadje en dan krijg ik zulke gedachten. Samen met nog een stuk of 6 vrijwillers zijn we al vroeg begonnen om de wandelroute naar Castell de Aixa vrij te maken van struikgewas.

Xalo-Vall-de-Pop

Zoiets vind ik leuk om te doen en omdat ik vertrouwd ben met allerlei boswerk, krijg ik gelijk 1 van de bosmaaiers aangewezen. We schieten lekker op met de twee bosmaaiers van de gemeente, hoger en hoger komen we. Allerlei stekelige struikjes zoals gaspeldoorn en steeneik maaien we af. Javi, Vicente en anderen maken het paadje vrij van takken en grote stenen. Halverwege met uitzicht op de blauwe Middellandse zee en Ibiza eten we ons brood op.

JagerMarcos

Een jager komt even bij ons zitten voor een praatje, nee niets geschoten deze ochtend, het gaat meer om het jagen, dan om de buit. Rond 12 uur en na drie kilometer zijn we het zat en de benzine is ook bijna op. Genoeg voor vandaag.

Naar-huisBoer-met-geit

O, ik zou graag dit iedere zaterdag doen maar dat is niet de bedoeling. We maken voorlopig maar 1 route keurig netjes zodat er op zondag 9 februari een wedstrijd kan worden gelopen vanuit Lliber. De vele andere wandelroutes, die ik ook graag met dit ploegje onderhanden zou nemen vallen niet onder de organisatie. Het koude bier in Lliber lokt. We lopen terug, de bosmaaiers op de schouders, over een keurig onderhouden paadje.

Posted 28 december 2013 by Edwin in Geen categorie

11 responses to “Dagje vrijwilligerswerk.

Subscribe to comments with RSS.

  1. stoer en goed werk!

  2. Dat was een leuke dag en dan met zulk mooi weer, heerlijk hoor . Heel fijn om zoiets te doen met zo’n gezellige ploeg.
    Liefs van Henk en Riet.

  3. Wat.goed dat je dit doet! En leuk verhaal xx

    Simone Boogaers Ouwendijk

    Email: simboog@gmail.com http://espanaporfavor.eu

  4. Van waar in Lliber vertrekt het pad, Edwin ?

  5. Ik ben ook benieuwd hoe dit pad loopt. Ik ken alleen het pad via Font d’Aixa naar Castell d’Aixa.

Geef een reactie

