De wedstrijd om de kalkoen.   5 comments


Richtin-Alcalali

Zondag 22 december 2013.

Halverwege Coll de Rates heb ik een prima uitzicht op Parcent, na een kwartiertje wachten zie ik de eerste 2 wielrenners aan de beklimming beginnen. Nee, het was niet echt mijn idee om een beetje vals te spelen maar dat van mijn fietsenmaker: “Je snijdt gewoon een stuk af en dan begin je op je gemak aan Coll de Rates”, was zijn advies.

Parcent

Ja, dit jaar ben ik niet erg sterk en ook te zwaar. Tot overmaat van ramp stond mijn superlichte Orbea Orca vanochtend met een lekke band. Dus heb ik snel een oude zware reservefiets gepakt, ik heb mij dus laten overtuigen.

AstanaFietsen-met-kerst

De eerste die passeert is een profwielrenner van Astana (Egor Silin) met in zijn kielzog de beste renner uit de amateurploeg van Portal de Marina. Ze rijden Coll de Rates met 30 km/u op in 13 minuten. Mijn snelste tijd was ooit 22 minuten, nu kan ik het in 30 minuten. Daarna komt er 2 minuten niets en dan komen toch de eerste van onze club, we hebben erg veel jonge gasten bij de club, die nu 80 leden telt. Als de snelste voorbij zijn stap ik op en even later sluiten Juanjo en een ander jong gastje zich bij mij aan.

Ccxalo-op-Coll-de-Rates

Dan moet ik echt flink gaan fietsen maar ik kan ze bijhouden, ja ik oogst bewondering en moet boven op Coll de Rates zeker nog 20 minuten wachten tot de laatste boven komen. In de afdaling bevestig ik mijn reputatie nog eens om als eerste weer Parcent in te rijden. Niet moeilijk met mijn gewicht om aan bijna 80 km/uur te komen. Natuurlijk wint onze club ook een kalkoen, we zijn de club zijn met de meeste deelnemers.

En-een-kalkoenIn-Parcent

Op weg naar huis rijd ik mee met Nederlandse wielrenners van Bike4air. Ze willen naar Calpe maar rijden een minder mooie route, leg ik ze uit. Ze vinden het niet erg, het is superweer en en het landschap is prachtig. Bij het afscheid draait één zich om en zegt: “Geeft niets hoor, alles beter dan Noord Groningen.”

Posted 22 december 2013 by Edwin in Geen categorie

5 responses to “De wedstrijd om de kalkoen.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat worden er toch veel activiteiten georganiseerd voor eigenlijk toch zo’n kleine gemeenschap.

    • Heel erg veel, het is een echte enthousiaste gemeenschap. Wij merken duidelijk verschil na de verkiezingen nu het Bloc samen met de onafhankelen aan de macht is en pp in de oppositie, er wordt meer georganiseerd. De biologische markt op de eerste zaterdag van de maand is daar een voorbeeld van.
      Vanmiddag hadden we het jaarlijkse etentje van de fietsclub met 53 man.
      Gisteren was er dus een rally, daarna een hardloopwedstrijd door het dorp voor de kinderen, daarna voor de volwassenen. Aansluitend volksdansen in het gemeente huis. Daarna een concert door de festival band in de kerk.
      Donderdagavond was de quiz voor diegene die op Spaans zitten en voor de Spanjaarden die Engels volgen.

      En er komt nog veel meer…….

  2. Ja was afgelopen biologische markt ook in xalo, was hartstikke gezellig en ontzettend druk!.
    Als ik had geweten van dat wild-zwijn had ik ook zeker een broodje worst genomen.

  3. 13 minuten wow, ik geloof dat ik er nog even een schepje boven op moet doen bij mijn trainingen hahaha dat is me toch een tijd zeg phuuuu.

Geef een reactie

