Een mistige wandeling.   11 comments


Mist-in-de-vallei

Donderdag 12 december 2013.

Als er dan eens mist is in Spanje wil ik ervan genieten ook. Voordat de zon opkwam was het nog helder en dan ineens ontstaat er mist.

El-Collado

Ik haal Poppy en Aisha op bij de buurvrouw om een mistige wandeling te maken. In Nederland zou je zeggen “een kleine wereld vandaag”, maar hier is de mist niet heel erg dik, de vallei lijkt juist groter. Als ik recht omhoog kijk is daar de intens blauwe Spaanse hemel al zichtbaar.

Lliber

Lang zal dit mystieke moment niet duren, altijd is de zon hier krachtig en ze zal de mist binnen de kortste keren wegbranden. Ondanks dat het al bijna de kortste dag is van het jaar staat de zon nu even hoog als in mei in Nederland en dat voel je direct.

Spinnenweb

Als er mist is er ook dauw, de spinnenwebben zien er prachtig uit.

CabrerotsUitzicht-op-Vall-de-pop

Aan de snoei van de druivenstruiken is nog niet begonnen. Aan de uiteinden van de ranken hangen nog steeds de kleine trosjes druiven, “cabrerots”, zeggen ze hier. Ze worden bijna nooit geoogst. Toch zijn ze nog steeds lekker, wel een beetje opletten want veel zijn er nu ook aan het schimmelen.

Druivenbladeren

Een paar laatste druivenbladen herinneren nog aan de herfst, nog 9 dagen en dan is het winter. De mist lost op, de vallei wordt zichtbaar. Het gaat een prachtige dag worden.

Posted 12 december 2013 by Edwin in Geen categorie

11 responses to “Een mistige wandeling.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Werkelijk prachtige opname Edwin. Het zijn prachtige herfsttinten in de vallei.

  2. Een prachtige serie! Het gemis van woensdag weer goed gemaakt.
    Wel eens van Botrytis gehoord? De schimmel op de druiven in Sauternes waarmee beroemde zoete wijn gemaakt wordt.

  3. Mooi !!!
    Gr.Grt.
    2R

    Rijk en Ria van Eck
  4. En nu nog even over die hoogte van de zon. Klinkt mooi die stand van mei nu in Spanje. Maar ik kan het niet helemaal geloven. Wat googelen levert gegevens voor Nederland op, maar waar vind ik Spanje? Zoiets vind ik zo interessant!
    Dit vond ik nog, en dan kom ik niet verder dan 35 graden . En jij?
    http://www.kennislink.nl/publicaties/hoe-hoog-komt-de-zon-vandaag

  5. Mooie foto’s!

Geef een reactie

