Xorret de Cati.   Leave a comment


Pedreguer-2007

Zaterdag 15 september 2007.

Xorret_de_Cati_Castalla_profileNooit had ik nog van Xorret de Cati gehoord, nooit meer zal ik hem vergeten. Ik ben de Mont Ventoux opgefietst, de Tourmalet, Alp d Huez. Niets aan de hand, nog nooit ben ik afgestapt. Maar op dit monster ben ik afgestapt, twee keer zelfs en één keer heb ik een stuk gelopen! Ik heb een triple cranckstel, met 30 tandjes voor en 25 achter kon ik het niet redden. De mannen van de fietsclub van Pedreguer doen hem maar één keer in de drie a vier jaar en dat was toevallig vandaag en ik wist van niets. Vier kilometer steil omhoog met stukken van 22 %. Daarvoor ben ik met mijn 83 kilo gewoon te zwaar. Terwijl Cokky aan het druivenplukken was ging ik dood op een steile wand waar geen eind aan kwam, ik heb zelfs nog even gedacht dat ik beter kon druivenplukken. Naar beneden is ook geen pretje, bijna vier kilometer lang remmen. Voor mijn fietsvrienden die volgend jaar komen heb ik nu een nieuwe route en ik zeg het ook niet als we er naartoe gaan. Hooguit zeg ik hetzelfde als mijn vrienden van vandaag, “het is vier kilometer klimmen maar er zitten ook wel minder steile stukken in.”

Posted 15 september 2007 by Edwin in Geen categorie

Geef een reactie

