Archief voor 24 januari 2007

Sant Antonio   Leave a comment


Afgelopen zondag was het Sant Antonio, de beschermheilige van de dieren. Iedereen komt met zijn huisdier naar de kerk om gezegend te worden. Er waren paarden, koeien, geiten, vogeltjes, katten, veel honden, reptielen, schildpadden, goudvissen en zelfs een zeemeeuw. Ook de dierenarts was er met zijn hondjes. De week na Sant Antonio is het altijd erg rustig in zijn praktijk, vertelde hij. Ik was zelf wel naar het plein gegaan, maar zonder de katten. Dus moesten wij wél naar de dierenarts deze week, Oscar heeft een zware keelontsteking. Als die zegening toch maar een week helpt ga ik de katten niet blootstellen aan een plein vol mensen en honden en aan beierende kerkklokken. Maar het is erg gezellig en superleuk om even te kijken!

IMG_2655_edited-1IMG_2653_edited-1

Geplaatst24 januari 2007 doorEdwin inGeen categorie

Font de Gel   Leave a comment


“Je lijkt Julio Iglesias wel”, riep Manolo van de Ferreteria afgelopen zondag tegen mij. Gelijk denk ik aan Mirandra Rijnsburger, de 30 jaar jongere vrouw van Julio die volgens de “Pronto” net weer in verwachting is. Ik ben samen met Cokky dus dat kan hij niet bedoelen. Nee, hij bedoelt dat mijn gezicht diezelfde tint heeft gekregen. Zoals zo vaak redt Cokky mij door te zeggen dat het komt omdat ik zoveel aan het druiven snoeien ben op het land van Pepe naast ons huis. Het werken buiten zal wel van invloed zijn maar ze vergeet te vertellen dat wij haast iedere dag een uur in de zon siësta houden. Na de lunch zakken we steevast even weg. Misschien moeten we de wijn maar bij de lunch achterwege laten, heeft Cokky al een paar gezegd. En één keer kreeg ik een glas thee bij een stuk pizza maar gelukkig is dat bij één keer gebleven. We moeten tenslotte de plaatselijke economie steunen anders heb ik volgend jaar echt niets meer te snoeien. Dit jaar hebben we alleen maar mooi zonnig, wolkenloos weer gehad en zo was het vandaag ook, alleen was het koud. Verleden week was het nog 22 graden nu wordt de 12 maar net bereikt. Al twee dagen waait er ook nog een koude, droge wind uit de binnenlanden van Spanje. Best goed weer om te fietsen want er moeten kilometers gemaakt worden. Dick komt 14 februari om te fietsen en dan moet ik toch een beetje conditie hebben. Terwijl Cokky naar Yoga is fiets ik het rondje langs, “Font de Gel” de bron waar ik mijn bidon bijvul. Daarna met 60 km per uur naar beneden en met een ommetje weer naar huis waar de lunch wacht….. Even nog weg dommelen, een beetje bijbruinen, de kleur heb ik al zou zo´n jonge vrouw dan vanzelf komen?

fontdegel  

Geplaatst24 januari 2007 doorEdwin inGeen categorie